Winkelwagen (0) 0 Winkelwagen

Uw winkelwagen is leeg!

DANK U! UF FAVORIETEN ZIJN NAAR DE WINKEL VERPLAATST

Ga naar de winkel
ACHIEVERS SPOTLIGHT
© Shutterstock

Schermloos vermaak om thuis te ontspannen

Business Life

5 alternatieven voor Netflix om die lange weken thuis door te komen

We begrijpen het wel. Al dat thuiszitten zonder uit te kunnen gaan en de gezelligheid op te zoeken, zoals u gewend was, dat leidt maar al te gemakkelijk tot vele uren voor een beeldscherm. We proberen allemaal bewust de schermtijd voor onze kinderen te beperken, maar uit sommige studies blijkt dat volwassenen zelf gemiddeld 11 uur voor een beeldscherm doorbrengen. En dat was nog vóór de intrede van het coronavirus. Dus voordat onze belangrijkste contacten met de buitenwereld via beeldbellen, sociale media en groepsapps plaatsvonden. Te veel beeldschermtijd kan leiden tot gezondheidsklachten, zoals overbelasting van de ogen, hoofdpijn en slaapproblemen.

Een paar uur per dag de stekker eruit en iets creatiefs of praktisch doen is goed voor uw geestelijke gezondheid en kan uw zelfrespect versterken. Dit zijn een paar suggesties om u van de bank te krijgen en weg van alle streamings en tv-programma's.

  1. Lees een boek – Nu we allemaal gedwongen thuiszitten, is dit de perfecte manier om u te verliezen in een andere wereld en eindelijk alles te lezen waar u nooit aan toekwam (dat kan ook in de vorm van een luisterboek). Lees een van uw lievelingsboeken opnieuw, duik eens in een klassieker of neem uitgebreid de tijd voor de krant. Installeer u in een luie stoel, sla een boek open en geniet. Wilt u het wat gezelliger maken? Zet dan met een paar vrienden en familie een boekenclub op via Zoom. En als uw boekenkast niet zo uitgebreid is, kijk dan eens naar de gratis e-boeken en luisterboeken die bij binnen- en buitenlandse providers beschikbaar zijn. Tip: U kunt gratis boeken vinden in de Google Play Store (zoek op "gratis boeken" en op Apple Books.

  2. Leer iets nieuws – Kies bij voorkeur iets wat u met uw handen kunt doen, zoals schilderen, een instrument bespelen, bakken of handwerken om in een 'flow' te komen. De positieve psycholoog Mihály Csíkszentmihályi gebruikt de term 'flow' om het gevoel te beschrijven van volledig opgaan in een bezigheid. In zijn boek, Flow: The Psychology of Optimal Experience omschreef hij 'flow' als “een toestand waarin een persoon zo opgaat in een bezigheid, dat het lijkt alsof verder niets ertoe doet." Ideaal voor deze tijd!

    Ook kinderen kunnen lekker aan de slag. Op zoek naar wat eenvoudig knutselwerk? Kijk dan eens naar deze downloadbare pdf's voor de kleintjes. U kunt uw kinderen helpen met het knippen en plakken van vlindertje Perfect Harmony en de punten met elkaar verbinden om Bee Bee te maken.

  3. Plant iets – Zelfs als u geen tuin heeft, kan uw huis opknappen van kamerplanten of een mini-kas op de vensterbank. Onderzoek heeft aangetoond dat planten de luchtkwaliteit en de vochtigheidsgraad verbeteren, stress verminderen en de productiviteit verhogen. Vetplanten hebben maar weinig onderhoud nodig, dus zijn ook geschikt als u twijfelt aan uw groene vingers. Lepelplanten zijn ook eenvoudig te verzorgen. Ze hebben maar weinig licht nodig en doen het goed bij matige temperaturen en vochtige grond.

  4. Doe alle klussen die waren blijven liggen – Repareer de deurbel of hang eindelijk die boekenplanken op. Dit is uw kans om alles te doen waarvan u altijd zei dat u het zou doen als u wat meer tijd had. Bent u al een doorgewinterde doe-het-zelver? Dan is dit het moment om de hele klussenlijst af te werken. Dat geeft u voldoening en u scoort meteen punten bij uw huisgenoten. Maar als u niet al te handig bent met een hamer of elektrisch gereedschap, kunt u misschien beter wachten totdat de lockdown voorbij is voordat u al te voortvarend van start gaat...

  5. Begin aan iets nieuws – Maak een fotoalbum of laat de adviezen van Marie Kondo los op uw kasten en lades. Vorm een muziekband met het gezin. Leer een nieuwe taal. Daag uzelf uit om 20 minuten per dag aan uw nieuwe project te besteden. U zou wel eens versteld kunnen staan van wat u bereikt.

Meer hints en tips vindt u op onze content hub Amway, samen thuis .

Wij maken gebruik van cookies zodat u een optimale beleving heeft op onze site. Cookies zijn bestandjes die worden opgeslagen in uw browser. Ze worden door de meeste websites gebruikt om uw website-ervaring te personaliseren.

Door deze website verder te gebruiken zonder de instellingen aan te passen geeft u toestemming voor het gebruik van cookies.

Ik begrijp het